I denne episoden av HØYREish løfter vi blikket og snakker om verdensrommet!
Vi snakker om romfart og de utrolige tingene mennesker og land kan få til i samarbeid. Hvordan ser Norge ut ifra det her perspektivet? Har vi de rette ambisjonene? Og diskuterer vi de riktige tingene? Gjesten vår er Jenny Helene Syse. Hun er student innen samfunnsgeografi og bystyremedlem for Høyre i Oslo. Mange har sett henne på TV kommentere NASAs måneferdprogram Artemis, og hun er medforfatter av boken «Fordi det er vanskelig - Om menneskets utrolige reise til månen»
Vi vil gjerne ha dine tips og din feedback på
[email protected] !
Nedenfor har vi lagt noen lenker for deg som vil gå nærmere inn på temaet for denne episoden.
https://www.cappelendamm.no/forfatter/jenny-helene-syse-49088?srsltid=AfmBOoq1SYDqMhATcPMYyiCMaXC3rMZ-fe_RwXz9S0AokjeCNNKyubuM
https://www.nb.no/items/15589656836dbc72c317826b28249388?page=0
https://snl.no/Artemis_-_romprogram
Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.